Russian painting exhibition at MNAR


The National Museum of Art of Romania (MNAR) will be hosting thru April 28 the exhibition „Between East and West. Russian painting from the MNAR Collections Fund 16-20th century” at the Kretzulescu Halls. The exhibition is curated by Mariana Dragu, an expert at the MNAR European and Decorative Arts Section. For the first time in more than 20 years, the visiting public has the opportunity of seeing 59 Russian art works – 3 icons and 28 painting from the European and Decorative Arts Museum – significant works from the 16-20th century, which bring to public attention a lesser known yet valuable and carefully preserved and restored heritage over the past twenty years.   The work selection illustrates thru a couple of representative examples the development of a painting school which started out influenced by Byzantine art and then Western art and eventually brought deep changes to the European art   of the early 20th century.

Image

The icons on display, including Archangel Gavril (16th century, Novgorod School), are brilliant examples of the distinct style of Russian icon painters which evolved from a faithful reproduction of Byzantine art. Marked until the late 19th century by the influence of painters such as Theophanes the Greek or Andrei Rublev, Russian painting combines the old traditions and Western European influences, attaining some great technical refinement in the process.

Image

The 18th century Peter the Great-imposed reforms marked the beginning of modern Russia but also the decline of Byzantine style in Russian painting, whose effects translated into the setting up of the Russian easel art painting school and the first Western European art collections.   The new generation of Russian painters of the 19th century brings Russian art in sync with the European artistic trends and movements. They observe and depict in the most faithfully realistic style Russia’s nature and ordinary people (Autumn on the Volga by Konstantin Ivanovici Gorbatov, Landscape with People by Ilia Efimovici Repin, Caucasian Interior by N. Sacilov), taking inspiration from literature, folk customs and traditions in an attempt to depict the specificity of the “Russian spirit” (Russian Dance by Filip Andreevici Maliavin).

Image

Visiting program: Wednesday thru Sunday, 10.00 am – 6.00.

http://www.nineoclock.ro

Între Est şi Vest

Pictură rusă într-o cromatică vie şi strălucitoare

 Image

Muzeul Naţional de Artă al României invită publicul până pe 28 aprilie 2013 la expoziţia “Între Est şi Vest. Pictură rusă din patrimoniul MNAR”, secolele XVI – XX, deschisă în Sălile Kretzulescu. Curatorul expoziţiei este Mariana Dragu, specialist în cadrul Secţiei de Artă Europeană şi Decorativă a muzeului.

Image

Pentru prima dată după mai bine de 20 de ani, publicul are prilejul să se (re)întâlnească cu 59 de lucrări de artă rusă – 31 de icoane şi 28 de picturi din colecţiile Secţiei de Artă Europeană şi Decorativă a muzeului -, creaţii semnificative pentru intervalul cronologic dintre secolele XVI şi XX.

Image

Aceste lucrări readuc în atenţia publicului un patrimoniu valoros, mai puţin cunoscut, dar conservat şi restaurat cu grijă pe parcursul ultimelor două decenii.

Selecţia lucrărilor ilustrează, prin câteva exemple reprezentative, evoluţia unei şcoli de pictură care a început sub semnul artei bizantine, a continuat sub influenţa celei occidentale, ajungând la începutul secolului XX să contribuie la schimbarea profundă a artei europene.

Image

Icoanele prezente în expoziţie, precum “Arhanghelul Gavril” (sec. XVI, Şcoala din Novgorod), sunt exemple strălucite ale stilului inconfundabil al iconarilor ruşi, care evoluează de la fidelitatea faţă de arta bizantină, spre o mai mare fluiditate a desenului şi o cromatică vie şi strălucitoare. Marcată până spre sfârşitul secolului al XIX-lea de influenţa unor pictori precum Teofan Grecul şi Andrei Rubliov, pictura rusă îmbină vechile tradiţii cu influenţe europene occidentale, atingând un mare rafinament tehnic.

Image

Reformele impuse de Petru cel Mare în secolul al XVIII-lea declanşează modernizarea Rusiei, dar şi declinul stilisticii bizantine a artei icoanelor. Efectele în domeniul artei se manifestă prin înfiinţarea şcolii ruse de pictură de şevalet şi constituirea primelor colecţii de artă occidentală.

Image

Image

Noua generaţie de pictori ruşi aduce, în secolul al XIX-lea, sincronizarea artei ruse cu mişcările şi curentele artistice europene. Ei observă şi redau cât mai fidel, în stil realist, natura Rusiei şi înfăţişarea oamenilor simpli din popor (“Toamnă pe Volga” de Konstantin Ivanovici Gorbatov, “Peisaj cu personaje” de Ilia Efimovici Repin, “Interior caucazian” de N. Şacilov), inspirându-se din literatură, din tradiţiile şi obiceiurile populare în încercarea de a ilustra specificul „sufletului rus” (“Dans rusesc” de Filip Andreevici Maliavin).

Magdalena Popa Buluc

Anunțuri

Autor: shatenne

Dubito, ergo sum

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s